Bilety na spektakle w Teatrze Polskim – Scena na Świebodzkim trafią do sprzedaży w późniejszym terminie.

godz. 10:00, 25 PLN

godz. 16:30, 25 PLN

Centrum na Przedmieście, scena formalna

„Dobrú chuť, vlk! / Smacznego, proszę Wilka!”, Bábkové divadlo na Rázcestí (Słowacja)

wiek: 3+

czas trwania: 60 minut

fot. materiały prasowe 

Czasami nawet w bajkach dzieje się coś przedziwnego i niezwykłego. Co musi się wydarzyć, żeby wilk stał się wegetarianinem, a królik wył na księżycu? To bajka, która ujawni, co się dzieje, gdy stary zrzędliwy wilk jest odpowiedzialny za wychowanie królika.

Spektakl o niezwykłej przyjaźni pełen radości i nonsensu.

Autor: Marta Guśniowska
Muzyka: Róbert Mankovecký jako gość
Scenografia: Eva Farkašová jako gość 
Tłumaczenie i reżyseria: Marián Pecko
Obsada: Ivana Kováčová, Mária Šamajová


godz. 12:00 oraz godz. 19:30

Teatr Polski, scena na Świebodzkim

„Cyrk Absence”, Absence (Norwegia)

wiek: 4+(family)

czas trwania: 65 minut

fot. materiały prasowe

Poznajcie wesołych klaunów, bliźniaki syjamskie, mistycznego magika i brodatą damę – i dołączcie do nich, aby pokonać chciwego dyrektora cyrku i jego poplecznika, goryla. Cyrk Absence to opowieść o odnoszącym sukcesy cyrku, który porywa publiczność. W cieniu niesamowitych artystów stoi biedny pomocnik kelnera, który marzy o tym, by dołączyć do nich na ringu. Kiedy okazuje się, że chciwy dyrektor oszukuje swoich artystów, chłopiec podejmuje się ujawnienia jego niecnych planów. A walka jest spektakularna! Absence to byli mistrzowie Norwegii w breakingu, znani z takich programów telewizyjnych jak Norway Got Talent i Norway’s Best Dance Crew. Wyprodukowali wiele uznanych przez krytyków i popularnych produkcji teatralnych, w których braking jest głównym środkiem przekazu. Brali również udział w innych produkcjach na małych i dużych scenach w całej Norwegii.

Reżyser: Jo Strømgren

Producent: Absence

Koproducent: Den Nationale Scene

Kostiumy: Linn-Therese Michelsen

Maska i charakteryzacja: Mette Noodt

Projekt oświetlenia: Einar Bjarkø

Projekt dźwięku: Bjarte Våge

Zdjęcia: Jarle Moe/Andreas Roksvåg

Dramaturgia: Morten Kjerstad

Tancerze: Andreas Roksvåg, Christopher Bottolfsen, Christopher Cardoso Daniel Grindeland, Halvard Haldorsen, Hans Kristian Andersen, Piero Issa

Technika: Fie Hoff Baro, Sondre Sivle Erenstsen


godz. 14:00, 25 PLN

Impart, scena w podwórku

„Mary, łowczyni skamielin”, Teatr Baj w Warszawie (Polska)

wiek: 7+

czas trwania: 70 minut

fot. Albert Roca Macia

Mary jest dziewczynką, pełną uczuć i wiary w uczciwość. Ma wiedzę i szczęście, których zazdrości jej dwóch nie całkiem poważnych, ale za to całkiem sprytnych paleontologów, odkupujących od niej jej archeologiczne odkrycia, czyli skamieliny. Całe dnie spędza nad morzem szukając znaków mijającego czasu. Mówi, że po odejściu ukochanego taty sama czuje się trochę skamieliną. To jej wrażliwość i czułość na przeszłość sprawiają, że odkrywa ślady do tej pory niewidoczne dla innych. Gdyby jednak nie jej pasja, cierpliwość i uczciwość wobec siebie oraz innych, nigdy byśmy o niej nie usłyszeli. Nie usłyszelibyśmy ani o małej dziewczynce, ani o wielkiej paleontolożce Mary Anning, która żyła na przełomie XVIII i XIX wieku w południowej Anglii, i którą inspirowana jest sztuka.

Żyjemy w świecie pełnym komputerów, samolotów, robotów i innych udogodnień. Mary Anning żyła w czasach, w którym te wszystkie ulepszenia jeszcze nie zostały wynalezione. A Dinozaury żyły w świecie, w którym nie było jeszcze ludzi. Dziwne są losy ziemi, prawda? A gdybyśmy teraz i my, i prehistoryczne stwory, przenieśli się do czasów Mary Anning i sprawdzili co te wielkie jaszczury sądzą o ludziach i świecie, który sobie stworzyli? Wspólnie z nią zachwyćmy się odkopywaniem przeszłości.

Tekst został nagrodzony w 31. Konkursie na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży organizowanym przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu.

Prawa autorskie autora do sztuki reprezentuje Agencja Dramatu i Teatru ADiT.

Autor: Aleksandra Zielińska

Reżyseria: Tomasz Kaczorowski

Dramaturgia: Aleksandra Zielińska

Scenografia: Agnieszka Wielewska

Muzyka: Miłosz Sienkiewicz

Asystent reżysera: Robert Płuszka

Obsada:

Agata Słowik (gościnnie): Mary

Marta Gryko-Sokołowska: Plezjozaur

Aneta Płuszka: Ichtiozaur

Andrzej Bocian: Pan Paleontolog 1

Marcin Marcinowicz: Pterodaktyl

Robert Płuszka: Pan Paleontolog 2


START STREFY PLENEROWEJ NA PLACU PRZED IMPARTEM: 11:30

NA WSZYSTKIE WYDARZENIA ORAZ AKTYWNOŚCI W STREFIE PLENEROWEJ OBOWIĄZUJĄ WYŁĄCZNIE KARNETY.

11 czerwca – jednodniowy, 40 PLN

11-12 czerwca – dwudniowy, 65 PLN

godz. 12:00-19:00

Miasteczko Cyrkowe (warsztaty i animacje), Frikart & Kids New Circus

fot. materiały prasowe

Wiele godzin zabawy, która się nie nudzi, a do tego kształtuje charakter, rozwija pasje, zachęca do sportowych ćwiczeń i uczy prawidłowej postawy ciała.

W Miasteczku Cyrkowym dzieci uczą się tajników sztuki cyrkowej na różnych stanowiskach. Stanowiska są równoległe obsługiwane przez profesjonalnych, przeszkolonych do pracy z dziećmi animatorów, dlatego też zapewniamy maksymalne bezpieczeństwo. Niezły cyrk.

UWAGA: Wszystkie pokazy i ćwiczenia wykonywane są pod okiem doświadczonych animatorów, instruktorów sztuki cyrkowej, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa dla dzieci i ich otoczenia.

godz. 12:00-19:00

Animacje, warsztaty i Kosmiczne Podróże, Teatr Klinika Lalek i inni partnerzy festiwalu

fot. Marcin Jędrzejczak

Na placu przed Impartem zapewnimy małym uczestnikom moc atrakcji artystycznych! Aktorzy, animatorzy, pedagodzy i różnej maści artyści zafundują najmłodszym wspaniałe przeżycia. Dzięki warsztatom, pogadankom i spotkaniom, dzieci będą mogły rozwijać swoje umiejętności artystyczne, manualne oraz interpersonalne. Wszystko poprzez wspólne działania w obrębie sztuki. 

godz. 13:00

„Ananas”, Teatr Uszyty (Polska)

wiek: family

czas trwania: 45 minut

fot. Piotr Manasterski

Spektakl na podstawie książki Anny Świrszczyńskiej „Cudowna broda szacha”. Przedstawienie nawiązuje do tradycji teatru jarmarcznego, gdzie opowieść przedstawiana była wprost z wozu, bądź budy jarmarcznej, a bohaterowie, czyli lalki, ukazywali się w małej przestrzeni okienka. Tu też podobnych sytuacji nie zabraknie, a wspomniany wóz stanie się niezwykłym wręcz wehikułem, który przeniesie widzów nie tylko w czasie, ale i przestrzeni geograficznej. Dynamiczna fabuła, opowiadana wierszem, opatrzona muzyką stworzoną przy użyciu etnicznych instrumentów, z pewnością otworzy młodym widzom pole do wyobraźni.

Reżyseria, scenariusz, obsada: Katarzyna Kopczyk i Andrzej Kopczyk
Muzyka: Andrzej Kopczyk
Scenografia: Andrzej Kopczyk
Współpraca scenograficzna: Katarzyna Kopczyk, Robert Poryziński

godz. 14:00

„Cyrk Busch”, Kids New Curcus (Polska)

wiek: family

czas trwania: 40 minut

fot. materiały prasowe

Grupa Kids New Circus działa pod patronatem Stowarzyszenia Edukacji Krytycznej już 5 lat.

Grupa została założona i jest prowadzona przez grupkę przyjaciół – młodzież szkolną. Swoją pasją dzielą się z dziećmi z rodzin wielodzietnych oraz ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym,  prowadząc stałe warsztaty cyrkowe. Uczą dzieci żonglować piłeczkami, diabolo, kręcić poi, jeździć na monocyklu, a także akrobatyki. Finałem zajęć są liczne przedstawienia i występy. Jeżdżą również na festiwale i wycieczki, ale przede wszystkim dobrze się bawią i aktywnie spędzają czas.

Spektakl „Cyrk Busch” jest oparty o historię imperium cyrkowego rodziny Busch i jej tragicznych losów, szczególnie postaci Pauli Busch, przedwojennej feministki, artystki cyrkowej. Szukając ich śladów w przedwojennym Breslau, szukają także pięknego murowanego budynku cyrku w kształcie rotundy, który stał do 1945 roku na pl. Rozjezdnym we Wrocławiu. 

godz. 15:00

„Jak Czesiek i Wiesiek znaleźli apetyt”, Teatr Delikates (Polska)

wiek: od 3 do 100 lat

czas trwania: 50 minut

fot. materiały prasowe

Przygody Wieśka i Cześka to cykl spektakli edukacyjnych kierowanych dla dzieci w wieku od 3 do 10 lat i więcej.

Para bohaterów granych przez Marka Deca i Wiktora Malinowskiego pojawia się na scenie ze swoją niezwykłą skrzynią, w której znajduje się cały ich dobytek. To pogodny, wesoły i zgrabny duet. Przygody, które ich spotykają, sprawiają im dużo radości, jednak zawsze pojawia się jakiś kłopot do rozwiązania.

Część druga to podróż przyjaciół w poszukiwaniu apetytu.
Przygoda jak zwykle kończy się sukcesem.
Tym razem dwójkę bohaterów nurtuje pytanie: Co to za typ, ten Apetyt?
Motto naszych ulubieńców to:
“Czy jesteś duży, Czy jesteś mały.
Zjadasz warzywa jesteś wspaniały”.

Muzyka: Marcin Pyciak
Kostiumy: Małgorzata Meller
Scenografia: Marek Dec, Wiktor Malinowski
Scenariusz: Wiktor Malinowski
Reżyseria: Wiktor Malinowski
Występują: Marek Dec, Wiktor Malinowski
Głos: Grzegorz Sierzputowski

godz. 16:30

„Bill Bombadill Show”, Frikart (Polska)

wiek: family

czas trwania: 45 minut

fot. materiały prasowe

Panie i Panowie, przywitajcie brawami Billa Bombadilla! Czy jesteście gotowi na niezwykły pokaz cyrkowy i wejście do magicznego świata żonglerki, akrobatyki , pantomimy oraz oryginalnych gagów? Tylko ostrożnie, bo to jazda bez trzymanki – Bill Bombadill sprawi, że będziecie pękać ze śmiechu, a potem przecierać oczy ze zdumienia.

Bill Bombadill to rodzinne, interaktywne, pełne humoru show z elementami kuglarstwa, pantomimy oraz akrobatyki. Dlaczego rodzinne? Bo bawią się na nim dzieciaki i dorośli. A dlaczego interaktywne? Bo Bill nie pozwoli, byście stali bezczynnie – bez pardonu wciąga w dialog i wyciąga na scenę!

W programie:

quiz z elementami pantomimy,

żonglowanie nożami,

latające diabolo,

obrót głową o 360 stopni,

balans rola bola

i żonglowanie… pochodniami!

godz. 18:00

„Kaleidoscope / Kalejdoskop”, Cirk La Putyka (Czechy)

wiek: 5+

czas trwania: 50 minut

fot. Jiří Šeda

Szalone skoki na gigantycznej trampolinie, grupowe choreografie taneczne, akrobatyka powietrzna i loty na trampolinie. Gagi następują po sztuczkach, rytmiczna muzyka przeplata się ze śmiechem, a hipnotyzujące obrazy kontrastują z letnią imprezą pod gołym niebem. Tradycja spotyka się z nowoczesnością, doświadczeni Putykani mieszają się z młodą cyrkową krwią. W sumie ośmiu akrobatów, aktorów i tancerzy mieni się jak kolorowe fragmenty w kalejdoskopie. Pozwól, by Wasz umysł wędrował. Otwórzcie oczy, zatkajcie uszy i dajcie się wciągnąć w ten jaskrawy kolaż sztuki i radości.

Tytuł słusznie sugeruje, że w spektaklu chodzi bardziej o skupienie się na formie i pięknie niż na metafizycznych rozważaniach na temat filozofii życia i bytu – mówi Maksim Komaro, reżyser.

Spektakl „Kalejdoskop” powstawał w czasie pandemii koronawirusa, dlatego proces twórczy musiał dostosować się do narzuconych ograniczeń. Ze względu na zamknięte granice fiński reżyser był obecny na większości prób tylko on-line, dzięki kamerom i monitorom. 

Reżyseria: Maksim Komaro

Asystent reżysera: Daniel Komarov

Scenografia: Pavla Kamanova

Muzyka: Jan Balcar

Kostiumy, charakteryzacja: Kristina Záveská

Współpraca techniczna: Oldřich Procházka, Daniel Hajtl, Prokop Štěpánek

 Projekt oświetlenia: Jan Mlčoch

Stylizacja włosów: Jan Balcařík, Lenka Habartová

Zdjęcia: Jiří Šeda

Wideo: Jakub Jelen

Projekt graficzny: Martin Sršeň (Vosa)

Produkcja: David Ostružár

Producent: Cirk La Putyka

Choreografia akrobatyki powietrznej – Aerial hoop: Ilona Jäntti

Obsada: Naim Ashhab, Michal Boltnar, Nikol Fryšová, Adam Joura, Daniel Komarov, Adéla Míšková, Helena Nováčková, Jiří Weissmann

Występ dofinansowany przez: